برای یک عکاس سایه ها مهمتر است یا نور ها ؟

  پایگاه صاعقه::تا دره ها وجود نداشته باشند کوه ها معنی دار نمی شوند  و تا نور نباشد سایه ها به چشم نمی آید .

نور و سایه مهمترین بخش در یک عکس است و هر چه یک عکاس در کنترل و درک نور ها و سایه ها متبحر تر باشد شانس بیشتری برای مطرح شدن آثارش دارد. چالش های فراوانی برای یک عکاس در به تصویر کشیدن حالت های نوری متفاوت وجود دارد. خواه منابع این نور ها چراغ های مصنوعی در استدیو ها باشد، خواه نور طبیعی.

مثلا اگر عکاس بخواهد از یک سطح پر بازتاب مانند یک قاشق و چنگال و عکاسی کند مهارت او در نور پردازی می تواند به موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات محصولات منجر شود.

 

 

یا اگر عکاسی بخواهد از یک موضوع "سفید رنگ" در "زمینه سفید رنگ" عکاسی کند نیاز به مهارت هایی دارد تا لبه های تصویر در پس زمینه محو نگردد . 

مهارت نور پردازی در عکاسی چهره می تواند باعث گردد که ویژگی های صورت هر فرد در زیباترین حالتش نمایش داده شود. در عکس زیر مثلث مشهور رمبراند در گونه سمت راست سوژه ایجاد گردیده است .

 
 

بخش مهمی از جذابیت و تاثیر گذاری عکس های مجلات مد و فشن مربوط به مهارت های نور پردازی عکاس است.

 

گاهی پشت به نور بودن هم توسط عکاس ماهر می تواند به یک جذابیت فوق العاده تبدیل گردد. 

 

و یا نور پردازی هایی که صرفا لبه های تصویر را روشن می کند. 

 
 

می توان با منابع نوری کنترل شده مثل چراغ قوه و بدون کوچکترین استفاده از فتوشاپ در عکس نقاشی کشید!

 

با افزایش زمان نور دهی می توان عکس های بدیعی از منابع نوری در حال تغییر مانند ستاره ها، شهر ها و یا انسان ها گرفت.

 
 

نور ماهیت عکاسی است. بدون نور عکاسی وجود نخواهد داشت. برای همراه شدن با زبان نور، به عنوان عکاس باید با کیفیت و رفتار نور آشنا باشید. شناخت بهتر ماهیت نور، منابع نوری گوناگون، کنترل و ترکیب منابع نور، نورسنجی، سیستم های نورخوانی از صحنه، نورپردازی در داخل و خارج استودیو و همچنین تکنیک های ساده ی نورپردازی مهارت های است که یک عکاس قطعا به آن نیاز دارد.

 
 

 

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید